Stránky

středa 13. srpna 2014

Tiramisu cheesecake


Skvělou pečenou variantu dortu inspirovanou klasickým dezertem jsem připravila na oslavu svého dnešního svátku. Cheesecake byl vynikající, což potvrdilo 9 z 10 pozvaných :)

Tiramisu cheesecake


Ingredience
Korpus
  • 130 g sušenek (použila jsem kakaové BeBe sušenky)
  • 50 g másla
  • 3 lžíce mandlového likéru Amaretto
Náplň
  • 250 g krémového sýru Philadelphia
  • 200 g mascarpone
  • 60 g krupicového cukru
  • 2 lžíce hladké mouky
  • špetka soli
  • 1 vejce
  • 5 lžic mandlového likéru Amaretto
  • 2 lžičky instantní kávy rozpuštěné ve lžíci teplé vody
  • 50 g zakysané smetany (použila jsem 15%)
Dozdobení
  • kakao holandského typu

Postup
Sušenky rozdrtíme najemno a vmícháme do nich rozpuštěné máslo a likér. Dno malé otevírací dortové formy o průměru 18 cm vyložíme pečícím papírem. Sušenkovou směs upěchujeme na dno formy a uložíme asi na 15 minut do lednice.

Mezitím si připravíme náplň. Pomocí ručního šlehače zapnutého na nejnižší obrátky (nesmí se šlehat) promícháme Philadelphii s mascarpone, cukrem, moukou a špetkou soli. Postupně vmícháme vejce, likér, kávu a smetanu. Náplň nalijeme na korpus a několikrát bouchneme formou o stůl, abychom odstranili případné vzduchové bubliny (já na to zjevně zapomněla, když jsem se při přípravě dortu zapovídala :) 

Na dno trouby vložíme nádobu s horkou vodou. Cheesecake  pečeme v troubě předehřáté na 170 °C 10 minut, poté teplotu snížíme na  130 °C a pečeme dalších zhruba 50 minut. V průběhu pečení se snažíme neotevírat troubu. Upečený cheesecake je na povrchu poměrně pevný, kromě místa uprostřed. Pokud poklepeme na bok formy, třese se jako rosol. Necháme jej při pokojové teplotě zcela vychladnout.

Následně dáme cheesecake do lednice nejlépe přes noc uležet. Dort před podáváním opatrně obkroužíme nožem podél okrajů formy, vyjmeme z formy a posypeme kakaem.


3 komentáře:

  1. Dobrý den, na Váš blog jsem teď narazila náhodou ve víře, že zde najdu recept na těsto na quiche. A na jaký poklad jsem tu nenarazila :) Máte to tu moc pěkné a tenhle recept na tiramisu cheesecake mě dostal. Rozhodně ho vyzkouším hned, jak budu mít volnou chvíli. Děkuji za inspiraci a u dalších skvělých receptů naviděnou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milou návštěvu a ať se Vám pečení vydaří :)

      Vymazat
  2. Dobrý den, cheesecake jsem o víkendu odzkoušela a je výborný, určitě jsem jej nepekla naposledy :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...