Stránky

úterý 1. července 2014

Čokoládový dort


Jednodušší už to snad být nemůže! K výrobě dortíku potřebujete pouze 4 ingredience, tedy pokud nepočítám kakao na závěrečné dozdobení a volitelnou ovocnou dekoraci. Tento úvod pro ty, kdo často naříkají, že mé recepty vypadají složitě - výmluvy :)

Jelikož mám dnes narozeniny a dort mi bohužel nikdo neupeče, musela jsem se podle toho zařídit. Nutně jsem potřebovala něco extra čokoládové a hlavně nenáročné na přípravu, protože jsem se k pečení dostala až pozdě večer. Recept jsem vypátrala tady.

Čokoládový dort


Ingredience
Těsto
  • 230 g kvalitní hořké čokolády (alespoň 60 % kakaa)
  • 115 g másla
  • 4 velká vejce pokojové teploty
  • 2 lžíce třtinového cukru
Dozdobení
  • kakao holandského typu

Postup
Čokoládu spolu s máslem rozpustíme ve vodní lázni a necháme chvíli zchladnout. Všechna vejce šleháme ručním šlehačem 1 minutu, poté přidáme cukr a dále na vysokou rychlost vyšleháme do pěny. Trvá to asi 5 minut. Po třetinách do vaječné pěny velmi zlehka metličkou vmícháme rozpuštěnou čokoládu.

Dortovou formu (použila jsem průměr 20 cm) vyložíme pečícím papírem a vlijeme do ní připravenou směs. Na dno trouby vložíme nádobu s horkou vodou. Dort pečeme v troubě předehřáté na 170 °C 10 minut, poté teplotu snížíme na  150 °C a pečeme dalších zhruba 45 minut. Po upečení necháme zcela vychladnout.

Na závěr můžeme dort poprášit kakaem a dozdobit čerstvým ovocem.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...