Stránky

neděle 1. prosince 2013

Limetkovo - zázvorové cookies


Chuť zázvoru a limetek se mi zřejmě nikdy neomrzí. Tentokrát jsem obě mé oblíbené ingredience spojila v lahodných cookies. V receptu je použita limetková kůra, celkem budete potřebovat 3-4 ks limetek. Inspirovala jsem se zde.

Limetkovo - zázvorové cookies


Ingredience
  • 100 g změklého másla
  • 80 g krupicového cukru 
  • 1 žloutek
  • 1 lžíce najemno nastrouhaného čerstvého zázvoru
  • 2 lžičky mletého zázvoru
  • 1 lžíce jemně strouhané limetkové kůry 
  • 2 lžíce vymačkané limetkové šťávy
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 190 g hladké mouky
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
    Dokončení
    • jemně strouhaná limetková kůra

      Postup
      Máslo ručním šlehačem prošleháme s cukrem a žloutkem. Poté vmícháme čerstvý i mlety zázvor, limetkovou kůru a šťávu a vanilkový extrakt. Po částech zapracujeme mouku smíchanou se sodou a solí. 

      Pomocí čajové lžičky nabíráme těsto a modelujeme kuličky. Skládáme je v dostatečně velkých rozestupech na plech vyložený pečícím papírem. Každou kuličku zmáčkneme lžící obtisknutou v hladké mouce a vytvoříme z nich placičky.  Nakonec sušenky ozdobíme limetkovou kůrou. Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150 °C) asi 10 - 12 minut. Necháme vychladnout.

      Tato dávka surovin mi vyšla na 50 cookies.

      Tip
      Sušenky si v zimě skvěle vychutnáte se zázvorovým čajem :)

      2 komentáře:

      1. Dnes jsem našla váš blog a jsem nadšená! Máte profesionální fotografie :)

        OdpovědětVymazat
        Odpovědi
        1. Jsem moc ráda, že na vás fotky takto působí, ale vznikají ve velmi improvizovaných podmínkách na kuchyňském stole :)

          Vymazat

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...