Stránky

neděle 20. října 2013

Ostružinové cupcakes


Ostružin z letošní úrody mám stále plný mrazák, takže jsem se s nadšením pustila do jejich dalšího zpracování. Příprava cupcakes je sice časově náročnější, ale člověk si s nimi může vyhrát od výběru papírového košíčku až po zdobení :) Inspiraci na cupcakes jsem objevila zde.

Ostružinové cupcakes


Ingredience
Náplň
  • 1 hrnek (o objemu 250 ml) ostružin, cca 140 g 
    (použila jsem zmrazené ostružiny, které jsem nechala chvíli "povolit")
  • 2 lžíce medu
  • 1 lžíce vody
  • 1 lžíce kukuřičného škrobu
Těsto
  • 2 lžíce změklého másla
  • 55 g moučkového cukru
  • 1 vejce
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 100 g bílého jogurtu (použila jsem Hollandii)
  • 130 ml podmáslí
  • 130 g hladké mouky
  • 3/4 lžičky kypřícího prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
Krém
  • 2 hrnky (o objemu 250 ml) ostružin, cca 280 g 
    (použila jsem zmrazené ostružiny, které jsem nechala zcela rozmrazit a okapat)
  • 150 g změklého másla
  • 50 g moučkového cukru

Postup
Nejdříve si připravíme náplň. Do hrnce dáme ostružiny a med, přivedeme k varu, teplotu snížíme a necháme 10 minut probublávat. Poté odstavíme z plotny a necháme chvíli zchladnout. Vše důkladně rozmixujeme a přes jemné síto propasírujeme zpět ho hrnce. V malé misce rozmícháme ve vodě škrob. Propasírovanou směs opět zahřejeme, přilijeme škrob a mícháme, dokud směs neztuhne. Necháme vychladnout.

Na těsto vyšleháme máslo s cukrem. Přimícháme vejce, extrakt, jogurt a podmáslí. Postupně zapracujeme mouku prosetou s kypřícím práškem, jedlou sodou a solí. Důkladně mícháme, dokud se všechny ingredience nespojí.

Formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky a do každého vlijeme těsto (asi do 1/2 košíčku). Pomocí lžičky do středu vložíme náplň a zalijeme trochou těsta. Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150°C) 25 - 30 minut. Necháme vychladnout.

Pro přípravu krému rozmixujeme ostružiny a propasírujeme je přes jemné síto do menšího hrnce. Směs zahřejeme a zredukujeme, aby se odpařila přebytečná voda a směs zhoustla. Na konci by měly zůstat asi 2 lžíce pyré. V míse vyšleháme máslo s prosetým cukrem, poté přidáme ostružinové pyré. Šleháme, dokud se ingredience zcela nespojí. Před podáváním naplníme cukrářský sáček s ozdobnou špičkou krémem a nastříkáme jej na vychladlé košíčky.

Ingredience mi vystačily na 9 ks cupcakes.

Tip
Cupcakes můžeme dozdobit čerstvými ostružinami. Já jsem použila marcipánové knoflíčky, které jsem si sama vyrobila - recept třeba někdy příště :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...