Stránky

neděle 28. července 2013

Meruňkové tartaletky s řeckým jogurtem


V podvečer po cestě z práce jsem se zastavila na trhu s ovocem a zeleninou, jelikož jsem nutně potřebovala čerstvé jahody na brownies. Patnáct minut poté se mi ruce prohýbaly pod taškou plnou meruněk, které mi milý pan prodejce velkoryse podstrčil za symbolickou cenu. Argumentoval tím, že by už opravdu rád zamířil domů a přece to zase nedá do kvasu. No, svým příspěvkem jsem rozhodně české pěstitele příliš nepodpořila. Výhodný nákup jsem "ocenila" především kolem půlnoci, kdy jsem ho stále zpracovávala do podoby marmelády. Část meruněk jsem si ale prozíravě odložila a druhý den s čistou hlavou pátrala po receptech, které by mě oslovily. Inspiraci jsem po dlouhém hledání objevila tady.

Recept uvádím po přepočtu na naše jednotky a po drobné úpravě. Uvedené množství surovin mi vyšlo na 6 tartaletek (ovocných košíčků). Použila jsem formičky s průměrem dna 8 cm a horním průměrem 10 cm. 

Meruňkové tartaletky s řeckým jogurtem


Ingredience
Korpusy
  • 190 g hladké mouky
  • 95 g změklého másla
  • 2 lžíce řeckého jogurtu
Náplň
  • 3 žloutky
  • 170 g řeckého jogurtu
  • 145 g krystalového cukru
  • 30 g hladké mouky
  • meruňková marmeláda
  • 9 kusů čerstvých menších meruněk
Dokončení
  • javorový sirup

Postup
Mouku, máslo a jogurt smícháme dohromady a vypracujeme těsto, které rozdělíme na 6 dílů (podle velikosti formiček). Jednotlivé díly těsta vložíme do formiček a prsty je rovnoměrně upěchujeme na dno i do stran. Formičky není třeba předem vymazávat. Dno košíčků propíchneme na několika místech vidličkou, aby mohla při pečení unikat pára. Formičky vložíme na plech a předpečeme v předehřáté troubě (horkovdušná na 150°C) asi 15 minut (těsto bude mít jen lehce zlatavý odstín).

Mezitím si připravíme náplň. Do mísy vložíme žloutky, jogurt, cukr, mouku a vše vyšleháme. Dno košíčků potřeme pomocí lžičky vrstvou meruňkové marmélády a zalijeme připravenou krémovou náplní (ne až po okraj). Poté na krém vyskládáme půlky meruněk. Formičky opět vložíme na plech a pečeme v předehřáté troubě (horkovdušná na 150°C) asi 25 - 30 minut.  

Ještě teplý povrch košíčků potřeme javorovým sirupem a necháme zcela vychladnout. Poté košíčky opatrně vyjmeme z formiček. 

Tip
Nemusíte nutně použít formy s odnímatelným dnem. Mé formičky ho nemají a přesto se mi je po vychladnutí podařilo poměrně snadno vyjmout.  

Zbylé bílky můžete stejně jako já použít na výrobu makronek. Ale o tom zase jindy :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...